שוק הצרכנות בישראל ובעולם הולך ומתרחב בשנים האחרונות. התפתחות הטכנולוגיה הובילה להגברת הייצור ולאפיקי מכירה חדשים ומקוונים שלא היו קיימים בעבר, מצב זה הפך את השוק לעמוס ורחב.
אי לכך, נדרשים כלל הצרכנים להפעיל יכולות של ברירה, מיון וסינון בכדי להגיע למוצר או לשירות הרצוי מבין מאות האפשרויות הפרוסות בפניהם.
בעקבות הצפת השוק וכניסיון לסייע לצרכנים להתמודד עימה, התפתח והתרחב תחום ההמלצות ברשת. אתרי ההמלצות מרכזים ביקורות וחוות דעת של גולשים ומאפשרים לצרכנים לקבל תמונה ברורה ומדויקת יותר ביחס לשירות או המוצר שהם מעוניינים לרכוש. השימוש באתרי ההמלצות הולך וגובר איתו גם מספר האתרים הקיימים. לכן בכדי לדעת באיזה אתר לחפש את ההמלצות המתאימות מומלץ להכיר את האתרים הפופולריים ביותר.
- tripadvisor – פורטל מקוון שמפרסם ביקורות, חוות דעת ומידע על עסקים שונים בעולם. מטרת האתר היא להציג את כל המידע הרלוונטי לצרכנים בנושאי טיולים ותיירות בכל רחבי העולם, תוך ריכוז המלצות ודירוגי גולשים במטרה לסייע לצרכנים ולאפשר להם לתכנן באופן מלא ומותאם את הטיולים שהם מעוניינים לצאת אליהם.
- booking – רשת מקוונת שניתן להזמין בה מקומות לינה לרבות דירות, אתרי נופש ומלונות. באתר קיימות המלצות אודות כל מקום לינה הכולל דירוג חוות דעת וביקורות מהימנות שנכתבות על ידי גולשים שהזמינו את אותו מקום הלינה דרך האתר.
- lawyer-reviews – האתר מרכז המלצות של לקוחות שונים על עורכי דין במגוון תחומים משפטיים. מטרת האתר היא לסייע לגולשים לאתר את עורך הדין המותאם ביותר עבורם על בסיס ניסיון של לקוחות אחרים שמתבטא בחוות דעת כנות ומהימנות. האתר בוחן את הרמה המקצועית של עורכי הדין, את יחסי האנוש שלהם אל מול הלקוחות ואת מידת שביעות הרצון של הלקוחות משירותם.
- docadvisor – אתר המרכז חוות דעת, דירוג והמלצות של גולשים על רופאי המתמחים בתחומי רפואה שונים. האתר מאפשר לגולשים להיחשף לחוות דעת של מטופלים שונים לפי נושא התמחותו של הרופא. מטרת האתר היא לאפשר לגולשים לאתר את הרופאים המתאימים ביותר לטיפול בבעיה שלהם תוך תשומת לב לרמת המקצועיות שלהם, יחסי האנוש והביקורות הנוספות.
- המלצה – אתר ישראלי שמרכז המלצות בתחומים רבים ומגוונים על בעלי עסק, נותני שירות ומוצרים בשוק הישראלי. ההמלצות והעסקים מחולקים לפי תחומי עניין כלליים ומאפשרים לגולש לבחור את התחום הרלוונטי לצרכיו. ביחס לכל עסק, מוצר או נותן שירות מצורף דירוג גולשים וחוות דעת שלהם.
חשוב לזכור שרמת הפופולריות של אתר מעידה על מספר הגולשים שראו בו מקור אמין לקריאת המלצות, חוות דעת וביקורות.
עם זאת, מומלץ להפעיל שיקול דעת ולהתבונן באופן ביקורתי על ההמלצות השונות בכדי לבחון את מידת האמינות וההתאמה של המוצר או השירות לצורך הדרוש.